Programes

Acollida i ajutsIntegració socialInserció sòciolaboralHabitatgeEmpreses amb cor
Acollida i atenció social
Espai per acollir i escoltar persones tant temps com sigui necessari, sobre tot tipus de problemes, perquè les persones se sentin ateses i poder treballar així la resposta adient.

Servei d’ajuda econòmic
Ajuts per necessitats puntuals amb un seguiment del problema (lloguer, subministraments i calefacció, medicaments, ajudes escolars…); ajuts en espècies o microcrèdits.

(Arxiprestals de: Vic, Manresa i Anoia-Segarra; Interparroquials de: Ripoll, Torelló, Sallent, Manlleu i Folgueroles; Parroquials de: Taradell, Roda de Ter, Navarcles, Hostalets de Balenyà, Tona, Santpedor, Vall de Camprodon, Sant Joan de les Abadesses, Sant Vicenç de Torelló, Sant Pere de Torelló, Santa Eugènia de Berga, Sant Hilari de Sacalm i Vacarisses)

Racó d’acollida
Espai on anar a passar l’estona, fer activitats de lleure, debats, higiene personal, rentar la roba…

Menjador social
Menjador que ofereix servei de dinar diari

menjador
Recollida i distribució d’aliments
Recollida de minves i donació d’aliments a persones que presenten dificultats econòmiques; les ajudes sempre són en espècies.

(Totes les Càritas del Bisbat)

Recollida i distribució de mobiliari i parament de la llar
Espai on es recullen, s’intercanvien, es reparen i es distribueixen utensilis a preus simbòlics.

(Interparroquial de Torelló, i Càritas Parroquial de Taradell)

Recollida i distribució de roba
Magatzem i oferta de roba que prové de donacions.

Necessitats amagades
Recerca de les necessitats de les persones a qui costa demanar ajuda.

(Càritas Arxiprestal de Vic)

Suport psicosocial
Ajuts a situacions emocionals crítiques fruit de la precarietat de llarga durada de persones ateses pel servei d’atenció social, amb professionals terapeutes.

(Càritas Arxiprestals de Manresa, i les Càritas Parroquials de la Vall de Camprodon , Castellterçol i Sant Hilari de Sacalm)

Serveis i accions per a infants i joves
Aprèn disfrutant: Oferta per a infants i adolescents de 4 a 16 anys per participar en qualsevol activitat extraescolar del poble.

(Càritas Arxiprestal de Vic, Càritas Interparroquials de Torelló i Ripoll, i Càritas Parroquials de: Taradell, Roda de Ter, Navarcles i Centelles)

Reforç escolar: Oferta per reforç d’aprenentatges escolars fora de l’escola.

(Càritas Arxiprestals de Vic i Manresa, Interparroquials de Torelló, Ripoll i Sallent,i les Càritas Parroquials de Sant Joan de les Abadesses, Vall de Camprodon,Centelles ,Tona, Santa Eugènia de Berga, i Navarcles)

Serveis i accions per a persones adultes
Cursos d’alfabetització, llengua i cultura i noves tecnologies per afavorir la integració social.

(Càritas Arxiprestal de Vic, Manresa i Anoia-Segarra, Càritas Interparroquials de Torelló , Sallent i Ripoll, i les Càritas Parroquials de Vall de Camprodon, Prats de Lluçanès i Hostalets de Balenyà)

immigrants
Servei d’atenció i orientació jurídica i immigració
Servei de consulta, assessorament i gestió jurídica / legal i tallers , cursos i accions de sensibilització sobre el fet migratori.

(Serveis Generals de la Diòcesi)

Serveis i accions per la gent gran
Acompanyament: Fer companyia a casa a persones soles, portar-les al metge, a comprar…

(Càritas Arxiprestal de l’Anoia-Segarra, Càritas Interparroquial de Torelló, i les Càritas Parroquials de: Roda, Sant Pere de Torelló, Bisaura, Sant Joan de les Abadesses, Campdevànol, Vall de Camprodon, Centelles, Aiguafreda, Tona , Hostalets de Balenyà, Prats de Lluçanès, Navarcles i Calaf)

Espai de trobada: Espai per passar l’estona, trobar-se, xerrar, i fer jocs.

(Càritas Interparroquial de Manlleu)

Serveis i accions destinades a dones
Projectes per fomentar la igualtat d’oportunitats entre homes i dones i la Llar d’acollida d’urgència per a dones maltractades i els seus fills i filles.

(Càritas Arxiprestal d’Anoia – Segarra i Càritas Parroquial d’Hostalets de Balenyà)

Promou el desenvolupament integral de les persones a partir del suport en el procés de recerca de feina, en l’orientació i la formació laboral, en la millora de les seves habilitats socials i laborals…
Orientació laboral i itineraris d’inserció
Valoració sòciolaboral de la persona, diagnòstic d’ocupabilitat i pla de treball a través d’un itinerari personalitzat.

(Arxiprestal d’Anoia – Segarra, Arxiprestal de Manresa, Arxiprestal de Vic, Serveis Generals de la Diòcesi)

Cursos formatius i mòduls ocupacionals
Cursos formatius i mòduls ocupacionals relacionats amb les professions de: carretiller, auxiliar de cuina, operari alimentari, atenció sòciosanitari, treball a la llar…

La intermediació laboral
La intermediació laboral que fa possible l’enllaç entre la persona que busca feina i l’empresa o l’ocupador, en el domicili, l’empresa o institució. Càritas Diocesana de Vic, opera com a Agència de Col·locació acreditada amb el nº 0900000229.Agència logo

formacio
La prospecció d’empreses, entitats i institucions
La prospecció d’empreses, entitats i institucions per promoure les col·laboracions en contractacions o pràctiques formatives vinculades a accions formatives. Implicació amb el projecte institucional Empreses amb cor.

L’economia social i solidària
Projectes i activitats econòmiques que promouen el bé comú: les botigues de roba de segona mà, la secció de neteja de l’empresa d’inserció La Taca –amb conveni amb l’Associació Tapís -, i algunes iniciatives de producció i comercialització de productes agraris (horts).

(Arxiprestal d’Anoia – Segarra, Arxiprestal de Manresa, Arxiprestal de Vic, Serveis Generals de la Diòcesi i les Càritas Interparroquials de Ripoll i Torelló i les Parroquials de Roda de Ter, Callús Moià , Calaf i Sant Hilari de Sacalm)

Alberg
Espai d’acollida temporal, d’una nit o uns quants dies, per a persones sense llar. Compte amb l’assistència de personal especialitzat per fer el seguiment.

lliteres
Pisos d’acollida
Pisos d’acollida temporals (de 3 a 12 mesos) per a persones sense sostre que necessiten suport social.

(Arxiprestal de Manresa, Arxiprestal de Vic, Càritas Interparroquial de Torelló)

Empreses amb cor és un projecte institucional de responsabilitat social de col·laboració amb empreses, entitats i institucions, amb la finalitat de poder cooperar i col·laborar conjuntament en el treball a favor de la justícia.

Empreses amb cor

Més informació

(Arxiprestal d’Anoia – Segarra; Arxiprestal de Manresa; Arxiprestal de Vic i Serveis Generals de la Diòcesi)