Presentació de la nova directora de Càritas Diocesana de Vic, la Sra. Núria Callís

La setmana passada Mons. Romà Casanova, Bisbe de Vic, va nomenar a la Sra. Núria Callís directora de Càritas Diocesana de Vic, en substitució del Sr. Rufí Cerdan, que va acabar la seva etapa de quatre anys al capdavant de l’entitat.

Us transcrivim les paraules que ella mateixa ha triat per presentar-se:

La meva formació és de mestra, llicenciada en Psicopedagogia amb especialització en atenció a la diversitat i organització de Centres.

La meva trajectòria professional ha estat vinculada a l’educació primària i l’educació secundària, formant part de la direcció i coordinació dels equips de centre tant a primària com a secundària.

Durant cinc anys he treballat en l’atenció i orientació als Centres Educatius i als infants de les famílies nouvingudes a la comarca d’Osona, en particular de Vic i Manlleu.

Crec en les persones i les seves potencialitats.

Em faig meva la metàfora del Papa Francesc que ens diu que l’Església hauria de ser un “hospital de campanya”, ajudant arreu on hi hagi ferides físicament, mentalment, socialment o espiritualment.

Com puc participar en aquest hospital?

Vaig arribar a Càritas fa cinc anys, primerament com a voluntària i desprès assumint la direcció de Càritas Interparroquial de Manlleu.

EL treball d’acompanyament a Càritas m’ha comportat un coneixement recíproc amb totes les persones que se’ns acosten i una recerca de possibilitats per poder oferir l’ajuda emocional i material adequada a cada situació.

He tingut l’oportunitat de participar, observar i aprendre del treball i la solidaritat del voluntariat, motor de l’Entitat.

Aquesta tasca ha estat una font d’aprenentatge i de coneixement a la qual estic immensament agraïda.

La reflexió, el sentit de responsabilitat i una dosi d’il·lusió han estat els detonants en l’acceptació de la nova responsabilitat com a directora de Càritas Diocesana.

Sé que entro a formar part d’un engranatge que no para i cal transformar dia a dia adaptant-lo als canvis de la societat per a la qual  treballem. Ho farem.

Núria Callís i Areñas.

Juny 2021