Ara més que mai, treball decent

Avui, 7 d’octubre, celebrem la Jornada Mundial del Treball Decent, conjuntament amb altres entitats d’església i d’organitzacions sindicals.

Les organitzacions que integrem la Iniciativa Església pel Treball Decent (ITD) celebrem i reivindiquem el treball com a dret i un mitjà per desenvolupar-nos, crear i realitzar-nos com a persones en aquesta Jornada Mundial pel Treball Decent.

El model actual de relacions laborals no assegura accedir a una feina decent que permeti atendre necessitats bàsiques com arribar a final de mes, conciliar la vida laboral i familiar, l’accés a l’habitatge, la seguretat i salut laboral.

Des de Càritas difonem un manifest (cliqueu AQUÍ per descarregar-lo en format PDF).

Conjuntament amb les Càritas Catalanes i la confederació s’està elaborant un vídeo de sensibilització per denunciar a través de les xarxes la precarització i exclusió laboral que avui pateixen moltes persones que acompanyem des de Càritas. També s’està organitzant una conferència sobre aquesta realitat.

Tant el vídeo com la conferència són dues accions que es duran a terme aquest mes d’octubre i principis de novembre, perquè la reivindicació del treball decent no es limita en un sol dia.