Càritas continua fomentant la igualtat i la dignificació de les persones ateses

Càritas Arxiprestal de Vic, amb el suport de la Fundació Privada Girbau, signa convenis de col·laboració amb les bugaderies Fresh i LaBuga de la ciutat de Vic, per fomentar la igualtat i la dignificació de les persones ateses

Hi ha persones i famílies que s’estan atenent des de Càritas que no poden rentar-se la roba a casa, ja sigui per manca de subministraments (aigua o electricitat) o per dificultats econòmiques (cost de l’aparell, consum d’energia, manteniment, …)

Fins ara, Càritas disposava de rentadores domèstiques ubicades als locals de l’entitat on les persones ateses, acompanyades per voluntaris, podien fer-ne ús. Per motius higiènics derivats de la pandèmia de la Còvid-19 i per millorar l’atenció a les persones, Càritas, amb el suport de la Fundació Girbau, ha contactat amb bugaderies de la ciutat per exposar aquesta realitat i demanar la col·laboració.

Fruit d’aquests contactes s’ha signat convenis amb dues bugaderies: FRESH, ubicada a la zona centre, concretament al c. de Gurb, i LABUGA, a la zona sud, a la Rambla Tarradellas. Aquests establiments ofereixen targetes precarregades a Càritas, amb la col·laboració de la Fundació Privada Girbau, amb importants descomptes i Càritas les administrarà seleccionant les persones o famílies ateses que compleixin els requisits necessaris.

De moment el nou projecte ha começat de forma experimental a la fi d’avaluar el funcionament i implementar-lo definitivament a curt termini.

Des de Càritas s’agraeix la col·laboració de les empreses Fresh i de Labuga, així com a la Fundació Privada Girbau, que permetrà una millor atenció a les persones ateses.